״אולפן שישי״ של ערוץ 2 אין כל נורמה של אתיקה עיתונאית.

בנימין נתניהו
אמש שוב רמס ״אולפן שישי״ של ערוץ 2 כל נורמה של אתיקה עיתונאית.
פעם אחר פעם הם משדרים השמצות ועלילות שווא נגד רה״מ נתניהו ומשפחתו, לעיתים לא מבקשים תגובה, וכשזו נשלחת הם מצנזרים אותה או לא משדרים אותה בכלל.
אמש אמר גיא פלג שבמשך 5 שנים ראש הממשלה שלט באתר ״וואלה״ ושימש כ״עורך הראשי״ הראשי שלו - ועבור זה אלוביץ׳ ציפה לתמורה.
פלג לא טרח לפנות לתגובתנו. כששלחנו אותה במהלך השידור, ״אולפן שישי״ לא פרסם אותה בטענה ש״אזל הזמן״.
נו באמת... להכפשות שווא נגד רה״מ ומשפחתו יש ל״אולפן שישי״ את כל הזמן שבעולם, אבל לתגובתנו הקצרה שמופיעה בסוף פוסט הזה ״אזל״ הזמן...
הטענות של גיא פלג מופרכות לחלוטין ע״י העובדות. מחקרים של "גלובס", "מידה" ואחרים מוכיחים שבשנים שאלוביץ׳ שלט ב״וואלה״ ראש הממשלה קיבל באתר סיקור עוין, שאף החמיר ערב בחירות 2015.
אם רה״מ היה ״עורך האתר״ כפי ש״אולפן שישי״ מנסים ״להדביק״ לו, איך ייתכן שהסיקור היה כל כך מוטה ושלילי נגדו? לא רק שרה״מ לא ״שלט״ באתר, אלא להפך- ״וואלה״ תקף את רה״מ אינספור פעמים בהתקפות חריפות לאורך כל התקופה של אלוביץ׳.
מאליו, גם הטענה שאלוביץ׳ ״ציפה״ לתמורה עבור ״השתלטות״ כביכול של רה״מ על האתר, היא מופרכת. לא יעלה על הדעת שאלוביץ׳ ״מצפה לתמורה״ ממישהו שבמשך 5 שנים ארוכות סופג סיקור ארסי כל כך מהאתר של אלוביץ׳.
כל זה מבהיר מדוע ״אולפן שישי״ לא פנה לתגובתנו ומדוע לא שידר אותה. הרי העובדות מנפצות כליל את טענת השוחד האבסורדית ש״אולפן שישי״ ניסה לקדם אמש. הם בסך בכל מנסים להנשים בכל דרך טענת שוחד חדשה לאחר שכל שאר הטענות נגד רה״מ נתניהו התרסקו בזו אחר זו, כפי שמפורט להלן:
* בזק ואלוביץ׳ לא קיבלו מרה״מ נתניהו הטבות מיוחדות, לא נתנו לו סיקור אוהד וגם לא ״ציפו״ ממנו לדבר.
* ״וואלה״ היה ונשאר אתר עוין לרה״מ נתניהו, וסיקור זה אף החמיר ערב בחירות 2015.
* מיזוג בזק-יס אושר כראוי בתהליך מתועד וסדור ע״י הרגולטורים המוסמכים. יו״ר מועצת הכבלים והלוויין אמרה ש"ההמלצה לאשר את המיזוג הייתה מקצועית נטו" ומהממונה על ההגבלים העסקיים אמרו ש״לא היו שום לחצים ושום טלפונים מצדו של נתניהו ואנשיו לאשר את מיזוג בזק-יס".
* רק תחת שר התקשורת נתניהו הונהגה רפורמת ״השוק הסיטונאי״ ששברה את מונופול בזק והיטיבה עם הצרכנים, מוטטה את מניית בזק ועלתה לבזק ולאלוביץ׳ מיליארדים רבים.
* הפניות מצד נתניהו ודובריו לוואלה כדי לנסות ולאזן, ולו במקצת, את שיטפון הסיקור העוין באתר הן שגרתיות וזהות לפניות דומות של כל הפוליטיקאים בכל כלי התקשורת. איש אינו חושב לחקור פוליטיקאים אלה באשמת שוחד או עבירה פלילית כלשהי.
* איש גם לא חוקר את עשרות השרים וחברי הכנסת שיזמו את החוק לסגור את ״ישראל היום״ והצביעו בעדו בכנסת בקריאה ראשונה, חקיקה שלו היתה עוברת בקריאה שניה ושלישית היתה מכניס לנוני מוזס הון עתק.
* איש גם לא חוקר את ציפי לבני שהביאה חוות דעת לטובת החוק מטעם פרקליטו של נוני מוזס בניגוד לחוות הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת, את יאיר לפיד שנפגש בחשאי עשרות פעמים עם נוני מוזס ושכל סיעתו הצביעה בעד החוק, את איילת שקד שהגישה את החוק ואת עשרות חברי כנסת אחרים מן הימין שהצביעו באופן תמוה לסגור את העיתון הימני היחיד בישראל. כמובן שכולם קיבלו סיקור חם, מלטף ובונה מ״ידיעות אחרונות״ ו ynet.
* בדמוקרטיה לא צריך לחקור יחסי פוליטיקאים ותקשורת. אבל אם כבר חוקרים, שיחקרו את כל אלה שקידמו את החוק לסגור את ״ישראל היום״ והצביעו בעדו, ולא את ראש הממשלה נתניהו שהצביע נגד החוק וקבר אותו סופית כשפיזר את הכנסת והלך לבחירות.
מדוע “אולפן שישי״ מצניע את כל זה? היום כבר כולם מבינים: המטרה מקדשת את האמצעים. דין אחד לנתניהו ודין אחר לכל השאר.
הנה תגובתנו התמציתית שאפילו אותה ״אולפן שישי״ ביקשו להסתיר מכם.
שתפו את הפוסט כדי שהאור יגבר על ההחשכה.
==
״מטעם ראש הממשלה נמסר:
שלושה מחקרים עצמאיים מראים ש״וואלה״ היה אתר עוין באופן קיצוני נגד ראש הממשלה בתקופה שמכוסה בחקירות, ולכן הטענה שרה״מ שלט בוואלה היא מגוחכת. ראש הממשלה לא נתן כלום לאלוביץ׳ וקיבל כל הזמן תקשורת רעה.
מופרך אפילו להעלות על הדעת שאלוביץ׳ ציפה לתמורה מרה״מ במשך 5 שנים תוך שהוא כל הזמן ממשיך לתת לו סיקור עוין.
כשטענת השוחד נופלת מחפשים טענות שווא חדשות מתחת לבלאטות. גם זה לא יעזור״.




לכתבה המלאה>>> Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו

הצטרפו לחדשות אמת
.

תגובות

אולי יעניין אותך גם